De klanten van Honeywell Sensing and IoT zijn onder te verdelen in twee categorieën:
- Klanten die de producten seriematig toepassen, omdat ze bijvoorbeeld verwerkt zitten in hun machine of apparaat.
- Klanten in de vervangingsmarkt. Er is iets kapot, dus dat moet vervangen worden.
Bij Teleson focussen wij ons op de klanten van punt 1, maar de klanten van punt 2 proberen wij uiteraard ook zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Waarom Teleson?
Teleson wil de toepassingen van haar klanten slimmer, betrouwbaarder en veiliger maken. Voor ons is het belangrijk dat een klant de beste oplossing kiest en tegen de juiste voorwaarden ontvangt. Met de beste oplossing bedoelen we de beste oplossing voor hun situatie. Bij Teleson willen we van toegevoegde waarde zijn en als verlengstuk van onze klanten dienen. Hierbij focussen we altijd op de lange termijn.
Voorbeeld van aanvragen met betrekking tot de vervangingsmarkt
Wij krijgen wekelijks aanvragen voor bijvoorbeeld één microschakelaar. Als wij die niet op voorraad hebben, geldt af fabriek doorgaans een minimale bestelhoeveelheid van 100 stuks of meer én levertijden die bij Honeywell hoog kunnen oplopen. Er zijn dan een paar opties:
- Wij adviseren de aanvrager terug te gaan naar de fabrikant van de toepassing. Die hebben dit soort onderdelen vaak in een eigen servicevoorraad.
- Wij controleren online of er een webshop is met voorraad. Online zijn er webshops zoals Mouser, Digi-Key en Farnell die zich wel op de vervangingsmarkt richten.
- Men kiest toch om bij ons te bestellen en heeft dan te maken met een levertijd af fabriek en een eventuele minimale bestelhoeveelheid.
Ter verduidelijking hierbij een vergelijking tussen Teleson die zich niet op de vervangingsmarkt richt en een webshop die zich wél op de vervangingsmarkt richt:
Weet wat voor u belangrijk is en wij baseren ons advies hierop
Teleson heeft direct contact met de fabrieken van onze merken. Wij werken bijvoorbeeld al sinds 1973 samen met Honeywell. Als wij een order plaatsen, kunnen we een verzoek tot versnelling indienen. Dit is een werkwijze die mogelijk is door onze langdurige samenwerking. Wij hebben de juiste connecties en krijgen meer voor elkaar.
Kortom, voor de vervangingsmarkt is het essentieel om de verschillende opties inzichtelijk te hebben. Stel dat uw machine stilstaat en u daardoor elk uur geld misloopt, dan is de aanschafprijs van een sensor een stuk minder belangrijk dan een eventuele levertijd. Kunt u online geen voorraad vinden, vraag ons dan gerust om advies. Wij weten waar we moeten zoeken en helpen u daar graag mee. Een tevreden klant is veel meer waard dan op korte termijn een order scoren.